Program Klub Bezpiecznego Puchatka, organizowany jest wspólnie z Komendą Główną Policji. Patronują mu także Kuratoria Oświaty.
Puchatek uczy Pierwszoklasistów, jak być bezpiecznym na drodze, w szkole i w domu. (aut.M.Ż.)
Celem projektu było wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów oraz zapewnienie dzieciom oferty edukacyjno- wychowawczo- profilaktycznej, zgodnej z ich indywidualnymi potrzebami oraz możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi. Zakładał on indywidualizację procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych poprzez realizację określonych zajęć dodatkowych dla uczniów oraz doposażenie szkolnych baz w odpowiednie materiały dydaktyczne, a także niezbędny sprzęt – odpowiednio do rozpoznanych potrzeb i zaplanowanych zajęć dodatkowych. Wynikiem wdrożenia projektu miała być modernizacja procesu kształcenia, poprawa jego efektywności, a także jakości w początkowym etapie nauczania.
W naszej szkole projektem objęto 16 uczniów, którzy uczestniczyli w 3 rodzajach zajęć. Do poszczególnych zajęć zakwalifikowano uczestników projektu na podstawie zgłoszeń wychowawców klas I-III. W szkole w ramach projektu realizowane były następujące zajęcia:
Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji- prowadzący - pani Elżbieta Szewczuk. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych – prowadzący pani Ewa Kawczyńska. Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy-prowadzący pani Wanda Luchowska i pani Elżbieta Szewczuk.
Wszystkie zajęcia prowadzone były w okresie od września do czerwca roku szkolnego 2011/2012. Do każdego rodzaju zajęć nauczyciele opracowali programy zawierające jego cele, zamierzenia i planowane osiągnięcia. W ramach projektu szkoła doposażona została w pomoce dydaktyczne wynikające z procesu indywidualizacji. (aut. E.K.)
W drugim semestrze roku szkolnego 2010/2011 uczniowie klas 0, II, III i V objęci zostali programem edukacji antynikotynowej.
Program:
„Czyste powietrze wokół nas"- adresowany był do dzieci przedszkolnych, ich rodziców i opiekunów, „Nie pal przy mnie proszę" - adresowany do uczniów klas I –III, „Znajdź właściwe rozwiązanie"- adresowany do uczniów klas IV-VI
Inicjatorem programów jest Państwowa Inspekcja Sanitarna w Hrubieszowie we współpracy z resortem edukacji.Programy miały na celu zwiększenie wiedzy w zakresie odpowiedzialności za własne zdrowie i szkodliwości dymu tytoniowego oraz ukształtowania umiejętności i postaw asertywnych związanych z unikaniem czynnego i biernego palenia tytoniu. W roku szkolnym2010/2011 programy realizowane były w klasach 0, II, III i V przez przeszkolonych w tym zakresie nauczycieli. Wszyscy uczestnicy programu uczniowie, nauczyciele i rodzice pozytywnie ocenili przebieg i efekty końcowe realizacji programów..
W roku szkolnym 2011/2012 ich wdrażanie było nadal kontynuowane. (aut. E.K.)
W roku szkolnym 2011/2012 uczniowie klasy I przystąpili do realizacji programu edukacyjnego„Radosny Uśmiech – Radosna Przyszłość". Program był koordynowany przez Państwową Inspekcję Sanitarną w Hrubieszowie i wspierany przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne.
Celem programu są:
Wdrożenie nawyków higienicznych dotyczących przede wszystkim nauki prawidłowego szczotkowania zębów u dzieci;Podniesienie wśród dzieci odpowiedzialności za higienę jamy ustnej; Zachęcanie rodziców do współdziałania z dziećmi na rzecz prawidłowej higieny jamy ustnej. (aut. M.Ż.)
• Zwiększenie aktywności ruchowej dzieci
• Zapewnienie warunków do kształtowania sprawności fizycznej
• Rozwijanie umiejętności motorycznych dzieci w młodszym wieku szkolnym
• Kształtowanie umiejętności społecznych
• Kształtowanie orientacji przestrzennej, analizy i syntezy słuchowej oraz koordynacji wzrokowo ruchowej